fbpx

“T. heeft een A gescoord voor rekenen en ze gaat nu op school cito’s oefenen. We willen jullie heel erg bedanken.
Jullie hebben een goed systeem opgezet voor rekenen.”

“Hallo, ik vind het hier super leuk. Het gaat hierdoor super op school.
Ik begin hier rekenen juist leuk te vinden omdat we hier supergoeie juffen en meesters hebben. Je kan hier superveel leren in de lessen; deze zijn supergoed en helpen echt.
Toen ik de eerste keer hier kwam dacht ik al, dit is super leerzaam en leuk.”
Dirkje, groep 6.
(ze ging voor rekenen van een D in februari naar een A in juni)
scores dirkje 

“Het is een leuke bijles. Ga d’r lekker op. Ik heb betere cijfers op school. Het is gezellig.”
Damla, groep 6.

“Ik heb met beide dochters goede ervaring met jullie gehad. Ze zijn goed vooruit gegaan.”
Moeder Damla

“Ik vind het super leuk en ik leer beter, ik haal betere cijfers en je leert beter rekenen wat helpt bij de Cito toets.”
Hiba, groep 6.
“Onze dochter Hiba zit in groep 6 en vanaf groep 4 viel mij op dat ze moeite had met rekenen. Al die jaren was ik haar aan het helpen en ik kon geen uitleg krijgen aan haar wisselde resultaten. Toen heb ik besloten om bijles voor haar te nemen.
Sinds januari is Hiba met de rekentraining bij Karin Bijles Centrum begonnen. In het begin wilde ze niet gaan maar na de tweede les vindt ze het leuk en het geeft haar veel zelfvertrouwen. Verder gaat ze met plezier.
Alle rekenstof wordt vanaf de basis opgepakt en dat heeft Hiba nodig.
Naast rekenen doet ze vanaf maart begrijpen lezen en het gaat goed. Volgend jaar zit ze in groep 7 en wij willen zeker dat ze doorgaat met rekenen.
Hiervoor willen wij alle docenten van Karin Bijles Centrum bedanken voor jullie inzet en geduld.”
Moeder Hiba.
“Ik kwam bij Karin Bijles Centrum omdat mijn dochter moeilijkheden heeft met rekenen.
Voorgaande jaren ben ik er in geslaagd haar veel in de basis te helpen. Maar nu groep 6, heb ik hiervoor niet meer de tijd en energie voor, en de stof krijgt steeds meer diepgang. Het werd mij duidelijk dat mijn dochter het met rekenen echt niet ging redden, met de inmiddels opgelopen achterstand.
Klassikaal uitleg is onvoldoende. En zij heeft duidelijk meer behoefte aan visuele/ verlengde instructie en context uitleg om een dergelijke aansluiting te vinden in het vervolg-basisschool traject.
School schiet hier simpelweg te kort in; “het optimale“ uit een kind zien te halen!! Ik wil voorkomen dat haar rekenprobleem, te hard gaat inhakken in haar eindniveau. Ondanks zij wel een taalster is!
Maar wat doet het met het zelfbeeld van een kind die goed is in taal en met rekenen moeilijkheden ondervindt?
Zo heeft zij hiervoor diverse andere rekenbijlessen gehad, wat gewoon niet efficiënt heeft geholpen. Cito een E score.
De rekencursus waarmee wij begonnen zijn in maart, sprak mij aan, omdat het programma gericht is op het daadwerkelijke niveau van het kind en zo methodisch en stapsgewijs, een stapje terug te gaan en toch twee stappen vooruit te komen!
Mijn dochter en ik zijn Karin Bijles Centrum zeer dankbaar voor haar vooruitgang in rekenen.
Wij kunnen het iedereen aanbevelen die wel het optimale uit zijn kind wil halen.”

“Hierbij mijn laatste zeer late update over I.

Inmiddels zijn wij verder gekomen naar het gewenste resultaat. “Zien in de klas” heeft I. onderzocht. Conclusie: geen Dyscalculie maar zwak werkgeheugen en wel leerbaar. Op advies van ‘Zien in de klas’ en haar behaalde resultaten bij Karin Bijles Centrum, is haar voormalige school advies van “Kader” toch naar Theoretische leerweg gekrikt!

I. zit nu op de TL-Havo eigen Initiatief van VO om het maximale uit de leerling te halen.

Zonet haar eerste VO rapport; helemaal naar mijn verwachting

I. wil later Orthopedagoog of kinderpsycholoog worden! 🙂
Wellicht kan dat wel met een zwak werkgeheugen. Ik zie wel een duidelijk aangeboren empathie talent.

Peter, heel veel dank!! voor jouw betekenis voor mijn I.”

“C.heeft erg goed gescoord bij de laatste rekentoets op school. Hij hoorde bij de beste van de klas.”

“Jonathan kwam met een grote achterstand (naar schatting bijna 2 jaar) op de rekencursus bij Karin Bijles Centrum. Hij is opnieuw bij de basis begonnen en ging daarna heel snel door het programma heen. Hij kreeg meer zelfvertrouwen en na vier maanden was hij op niveau. Ze hebben wonderen verricht!”
Simone Tangelder

Onze dochter Rosa (groep 7) is in maart gestart met de rekencursus bij Karin Bijles Centrum. Ze vindt het erg leuk en het geeft haar veel zelfvertrouwen: alle rekenstof wordt vanaf de basis opgepakt. Binnen een aantal maanden is ze van een E naar een D gegaan met de cito-toetsen. We zetten nog een jaartje door en hopen dan op een C uit te komen. Een rekenwonder zal ze niet worden, maar de basisvaardigheden beheerst ze dan hopelijk aan het eind van groep 8.

Sinds de 3e klas lagere school vond ik rekenen erg leuk.Ging het uitleggen aan mijn vriendin maar toen de gradiënt te hoog werd vond ik het helemaal niet meer leuk. Keek af en wist het niet. Ik kreeg daar geen hulp bij.
Nu ben ik bij Peter op de Rekencursus en ervaar ik hoe leuk ik het rekenen vind.
Peter is een heel goede docent, ik krijg daar veel zelfvertrouwen van.
Heel erg bedankt om deze goede ervaring te hebben.
Deze methode is erg goed, een aanrader voor ieder.

Jannie, 72 jaar.

Mijn zoon komt sinds enkele maanden bij Karin Bijles Centrum voor de Rekencursus. Na deze periode zien we dat zijn rekenvaardigheid verbetert en dat hij het rekenen beter begrijpt. Heel belangrijk is dat hij met veel plezier naar de Rekencursus gaat en er opgetogen van thuis komt.
A. Zanelli

Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief!

Openingsdagen- en tijden

In de schoolvakanties zijn wij ook open!

Bijles (beide locaties):
maandag: 15:00 – 20:00
dinsdag: 15:00 – 20:00
woensdag: 13:00 – 20:00
donderdag: 15:00 – 20:00
vrijdag 15:00 – 20:00
zaterdag: 09:30 – 18:30
zondag: 09:30 – 18:30
Huiswerkbegeleiding (Oost):
woensdag: 14:00 – 18:00
vrijdag: 15:00 – 18:00
Groepslessen in Oost:
woensdag: 14:00 – 18:00
vrijdag: 15:00 – 18:00
zaterdag: 10:00 – 12:00
© Copyright - Karin Bijles Centrum