Het Team

Karin Verheijen

Karin Verheijen

Docent

Ik heb jaren les gegeven in alle groepen van de basisschool. Daarnaast ben ik ook werkzaam geweest in andere beroepen. Maar het onderwijs is toch datgene waar mijn hart ligt.

Door jarenlange ervaringen in het onderwijs en met het geven van individuele bijlessen, heb ik gezien dat veel kinderen buiten de boot vallen en meer aandacht behoeven dan er op dit moment gegeven kan worden. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor het kind. In onze bijlessen richten we ons op de behoefte van het kind, om zeker te maken dat het de stof volledig begrijpt en kan toepassen. Zo zal het zelfvertrouwen en plezier in het leren toenemen.

Peter van de Kuit

Peter van de Kuit

Docent

Voordat ik begon met bijles geven, heb ik al veel gedaan: Ik ben onder andere meer dan 15 jaar actief geweest in marketing en sales, ik heb een klusbedrijf gehad en ben trainer geweest bij een management advies- en trainingsbureau. Ik zocht altijd wel naar iets wat me raakte, iets dat er echt toe doet, iets dat wat betekent voor anderen en voor de toekomst."

Toen ik begon met bijles geven bij Karin Bijles Centrum had ik niet perse verwacht dat te vinden. Maar nadat ik regelmatig kippenvel kreeg wanneer een kind iets wel begreep wat hij/zij daarvoor niet begreep of wanneer een ouder me vertelde hoe goed het nu gaat, realiseerde ik me dat dit toch wel méér bij mij paste dan ik aanvankelijk verwachtte.
Omdat het me zo goed bevalt en ik het belangrijk vind dat meer kinderen deze vorderingen kunnen maken, ben ik me breder gaan inzetten voor Karin Bijles Centrum en voer ik nu ook managementfuncties uit.

Zohar Paz

Zohar Paz

Docent

Echte domheid bestaat niet, ontdekte ik. Iedereen kan het probleem vroeg of laat oplossen door in de problematiek te duiken en dit op te lossen. Mijn motivatie is om leerlingen meer zelfvertrouwen te geven door dieper in de stof te duiken en de kern van het probleem aan te pakken.

In de tweede klas van de middelbare school leek het niet goed met mij te gaan. Ik mocht over naar HAVO 3, op voorwaarde dat ik een taak deed in de vakantie. Thom Koops heeft me hierbij geholpen. Daarna is het alleen maar beter met me gegaan. De manier waarop de mensen bij ‘Karin Bijles’ te werk gaan, sprak mij zo aan dat ik me zelf ben gaan verdiepen in deze methode.
Door de kern te vinden van hetgeen iemand niet begrijpt, de kern van de verwarring, kun je voor eens en altijd het probleem oplossen. En dat heeft Thom bij mij gedaan met als resultaat dat ik daarna als een speer door mijn studie ging en HAVO 4 en 5 in één jaar gedaan heb. Daarna kon ik parttime als bijlesdocent aan de slag.

Erica Witte

Erica Witte

Docent

Op de middelbare school had ik moeite met wiskunde. Ik wilde het vak het liefst zo snel mogelijk laten vallen, en de leraren juichten dit van harte toe. Wiskunde was toch niets voor meisjes. In mijn latere studies liep ik steeds weer tegen het probleem aan dat wiskunde een verplichte toelatingseis was. Dus ben ik maar weer eens van voren af aan begonnen met de wiskunde en wat bleek, ik vond het leuk en bleek er ook nog eens heel goed in te zijn.

Maar het heeft me wel een aantal jaren gekost. Inmiddels is wiskunde een verplicht vak in het voortgezet onderwijs en worden meisjes meer gestimuleerd. Maar nog steeds zijn er meisjes en jongens die moeite hebben met het vak en hulp nodig hebben. Daar wil ik mij graag voor inzetten.
Ik heb jarenlang ervaring opgedaan met lesgeven, gewerkt in de re-integratie en inburgering. Naast wiskunde ben ik ook thuis in economie en bedrijfsadministratie, Nederlands en rekenen.

Anne Kinn

Anne Kinn

Docent

Vanaf dag één vond ik het leuk om met de kinderen iets op te bouwen en het onderste naar boven te halen. Het blijft leuk om te zien hoe de kinderen elke week een stapje verder komen en zelfstandiger denken.
Mijn doel is om de kinderen sterk voor de toekomst te maken. Uiteindelijk zijn onze kinderen het kostbaarste wat we hebben.

Ik kan vanuit heel mijn hart zeggen dat ik het leukste vak van de wereld heb!

Ik woon met mijn man, zoon en hond op een woonboot in Amsterdam; elke dag geniet ik van de natuur op het water. Mijn hobby’s hebben alles met kunst en creativiteit te maken.

Henny van Buel

Henny van Buel

Docent

Hallo, ik ben Henny van Buel en heb veel plezier met de kinderen van Karin Bijles Centrum. Na de Pedagogische Academie ben ik terecht gekomen in het Speciaal Onderwijs. Na tien jaar bij deze kinderen met een geestelijke handicap kreeg ik zelf kinderen. Leuk om met je eigen kinderen op te groeien: zes jaar peuterspeelzaal gedraaid en zes jaar basisschool ervaring. Ik heb 25 jaar mijn eigen bijles centrum gehad in het zuiden van het land.
Daarnaast heb ik samen met mijn man een management trainingsbureau gehad. Geweldig, wanneer je iemand kunt helpen zijn doel te bereiken en hem deze weg met veel plezier kunt laten doorlopen!

Iris Botterhuis

Iris Botterhuis

Docent
Ingeborg Brouwers

Ingeborg Brouwers

Docent

Van alles al gedaan en sinds een aantal jaren ben ik werkzaam in het basisonderwijs. Daar begeleid ik de leerlingen individueel o.a. met taal en rekenen en je ziet dat kinderen door deze begeleiding en oefening echt vooruitgaan. Dat is prachtig en geeft veel voldoening. Zodoende was de stap naar bijles geven een logische stap. Ik vind het leuk om kinderen te helpen en blije gezichten te zien als ze iets echt onder de knie krijgen. Begrip en het kunnen toepassen van de stof is waar we voor gaan bij Karin Bijles Centrum!

Jeanine Robles

Jeanine Robles

Docent

Ik ben Jeanine Robles en ben al een ruime tijd werkzaam in het basisonderwijs als leerkracht en als dansdocent. Ik heb een enorme passie om met kinderen te werken. Ik heb altijd het doel gehad om kinderen in hun kracht te zetten en ze te laten stralen.

Als lerares op verschillende scholen vond ik het moeilijk om in de grote klassen elk kind de aandacht en hulp te bieden die het nodig heeft. Daarom geniet ik enorm van de individuele begeleiding die ik ze nu kan geven. Ik zie de kinderen echt opbloeien en dat geeft enorm veel voldoening.

Naast dat ik meer aandacht kan geven, heb ik ook betere manieren geleerd om kinderen te begeleiden bij het bestuderen van de lesstof.

Toen ik startte bij Karin Bijles Centrum heb ik de cursus ‘Leren hoe te leren’ gedaan en zelfs nadat ik verschillende studies heb afgerond, kan ik nu pas echt zeggen dat ik weet hoe ik moet studeren! Met al deze kennis op zak hoop ik nog vele kinderen te laten stralen.
Want leren is leuk!!

Guido kalmijn

Guido kalmijn

Docent

Mijn naam is Guido Kalmijn en ik kom uit een onderwijzersfamilie. Mijn ouders, broer, grootouders, ooms en nichten hebben ook in het onderwijs gezeten.
Ik geloof niet dat kinderen te dom zijn om te leren. Wat ik wel zie, is dat in een grote klas de lessen soms iets te snel kunnen gaan en dat er dan geen tijd is voor individuele aandacht. Dan kan een klein misbegrip leiden tot een opeenstapeling van misbegrippen omdat de volgende les al “te moeilijk” lijkt. Als gevolg daarvan gaan de cijfers achteruit en kan dat ertoe leiden dat het kind denkt dat hij dom is.
Ik heb in de afgelopen jaren diverse leerlingen geholpen die op een bepaald punt achterop raakten en die achterstand in de klas niet meer konden inlopen. En met een beetje hulp en persoonlijke aandacht blijkt ineens hoeveel een kind in zijn mars heeft. Voor mij is het een spel om die bekwaamheid weer boven tafel te krijgen en het kind het vertrouwen te geven dat hij het kan maken. En dan te zien dat hij of zij wel naar zijn gewenste school of opleiding kan gaan.

Jeroen Snijders

Jeroen Snijders

Docent

Mijn dochter Lili June had op de basisschool een duidelijke achterstand met rekenen en we wisten niet goed hoe we dat konden verbeteren. Ze had VMBO advies. Via een ouder op haar school zijn we bij Karin Bijles terecht gekomen. Dat zorgde uiteindelijk voor een duidelijke verbetering in haar prestaties. Met name op het gebied van rekenen, maar ook bepaalde taalachterstanden werden goed aangepakt. We waren daar erg blij mee! Ik was al langere tijd bezig om als zij-instromer in het onderwijs te stappen, toen ik bij Karin Bijles, via een interne opleiding, de mogelijkheid kreeg om als bijlesleraar te beginnen, met name voor basisschool-leerlingen. Ik vind het een geweldige uitdaging om kinderen te laten zien dat leren ‘te leren’ is. Als ik zie hoe ze opeens geweldige sprongen kunnen maken en dat hun zelfvertrouwen stijgt/ terugkomt. Het 1-op-1 gebeuren van bijles geven staat mij erg aan: Je hebt dan echt de tijd om te kijken waar het ’fout’ gaat, zodat je je daar op kunt concentreren, kijken hoe je iets kunt verbeteren en aanpakken. Omdat je meer tijd hebt dan in een klas met zoveel kinderen, kun je echt iets betekenen voor een kind met een achterstand,
(en misschien mede daardoor een gebrek aan zelfvertrouwen). Als je dat herstelt zie je dat een kind echt opbloeit en dat is waar ik het met name voor doe!

Thom Koops

Thom Koops

Docent

Zo’n 15 jaar geleden gaf ik mijn eerste bijles. Voor die tijd had ik verschillende trainingen gedaan om mensen te kunnen trainen/ opleiden. De eerste bijlessen die ik gaf waren vooral lessen in exacte vakken (wiskunde, natuurkunde en scheikunde). Maar langzaam maar zeker werd het aantal vakken waarin ik bijles gaf steeds groter."

Als er iets was waar ik voor m’n gevoel niet genoeg van afwist, zorgde ik ervoor dat ik met behulp van de studiemethode die ik bij de leerlingen gebruikte de stof helemaal snapte.
Op die manier kon ik vaak aan zien komen wat de problemen waren, waarom een leerling iets niet snapte.
De talen kwamen erbij – grammatica en van daar was het een kleine stap om ook leerlingen in groep 8 te helpen.
In de jaren die volgden werd m’n betrokkenheid bij het basis-onderwijs steeds groter en stond ik een aantal jaren voor de klas in een combinatieklas van groep 3-5. Dit maakte de cirkel van het onderwijs voor mij helemaal rond; van de eerste stappen leren lezen en rekenen tot tekstverklaren en het oplossen van exacte formules.
In combinatie met de studiemethode zelf kan ik nu in principe iedereen helpen met wat ze
willen leren!?

Annelie Besuijen

Annelie Besuijen

Docent

Plezier staat centraal!
Dat is mijn uitgangspunt bij alles wat ik doe, onderneem en aanpak. Als je plezier hebt in hetgeen wat je doet, kun je plezier uitstralen en er veel passie en tijd in steken zonder dat het moeite kost
Na mijn sportopleiding heb ik veel ervaring opgedaan in het geven van sport- en spelactiviteiten en zwemlessen. Ik heb gemerkt dat als kinderen (ongeacht hun prestatie) plezier hebben in de activiteit, hun intrinsieke motivatie veel groter is om sneller en beter te worden in hetgeen ze spelen.
Plezier is ook elke dag mijn streven in het onderwijs. Als ik op welke manier dan ook ervoor kan zorgen dat de kinderen geen problemen hebben met de leerstof, zullen zij plezier ervaren en gemotiveerd zijn om meer kennis op te doen.

Annelie Besuijen

Annelie Besuijen

Docent

Plezier staat centraal!
Dat is mijn uitgangspunt bij alles wat ik doe, onderneem en aanpak. Als je plezier hebt in hetgeen wat je doet, kun je plezier uitstralen en er veel passie en tijd in steken zonder dat het moeite kost
Na mijn sportopleiding heb ik veel ervaring opgedaan in het geven van sport- en spelactiviteiten en zwemlessen. Ik heb gemerkt dat als kinderen (ongeacht hun prestatie) plezier hebben in de activiteit, hun intrinsieke motivatie veel groter is om sneller en beter te worden in hetgeen ze spelen.
Plezier is ook elke dag mijn streven in het onderwijs. Als ik op welke manier dan ook ervoor kan zorgen dat de kinderen geen problemen hebben met de leerstof, zullen zij plezier ervaren en gemotiveerd zijn om meer kennis op te doen.

Annelie Besuijen

Annelie Besuijen

Docent

Plezier staat centraal!
Dat is mijn uitgangspunt bij alles wat ik doe, onderneem en aanpak. Als je plezier hebt in hetgeen wat je doet, kun je plezier uitstralen en er veel passie en tijd in steken zonder dat het moeite kost
Na mijn sportopleiding heb ik veel ervaring opgedaan in het geven van sport- en spelactiviteiten en zwemlessen. Ik heb gemerkt dat als kinderen (ongeacht hun prestatie) plezier hebben in de activiteit, hun intrinsieke motivatie veel groter is om sneller en beter te worden in hetgeen ze spelen.
Plezier is ook elke dag mijn streven in het onderwijs. Als ik op welke manier dan ook ervoor kan zorgen dat de kinderen geen problemen hebben met de leerstof, zullen zij plezier ervaren en gemotiveerd zijn om meer kennis op te doen.

Annelie Besuijen

Annelie Besuijen

Docent

Plezier staat centraal!
Dat is mijn uitgangspunt bij alles wat ik doe, onderneem en aanpak. Als je plezier hebt in hetgeen wat je doet, kun je plezier uitstralen en er veel passie en tijd in steken zonder dat het moeite kost
Na mijn sportopleiding heb ik veel ervaring opgedaan in het geven van sport- en spelactiviteiten en zwemlessen. Ik heb gemerkt dat als kinderen (ongeacht hun prestatie) plezier hebben in de activiteit, hun intrinsieke motivatie veel groter is om sneller en beter te worden in hetgeen ze spelen.
Plezier is ook elke dag mijn streven in het onderwijs. Als ik op welke manier dan ook ervoor kan zorgen dat de kinderen geen problemen hebben met de leerstof, zullen zij plezier ervaren en gemotiveerd zijn om meer kennis op te doen.


[av_team_member name=’Annelie Besuijen’ job=’Docent’ src=’https://www.karinbijlescentrum.nl/wp-content/uploads/2019/02/Ibtissam-Ibnelkadi.jpeg’ attachment=’1365′ attachment_size=’full’ description=’Plezier staat centraal!
Dat is mijn uitgangspunt bij alles wat ik doe, onderneem en aanpak. Als je plezier hebt in hetgeen wat je doet, kun je plezier uitstralen en er veel passie en tijd in steken zonder dat het moeite kost
Na mijn sportopleiding heb ik veel ervaring opgedaan in het geven van sport- en spelactiviteiten en zwemlessen. Ik heb gemerkt dat als kinderen (ongeacht hun prestatie) plezier hebben in de activiteit, hun intrinsieke motivatie veel groter is om sneller en beter te worden in hetgeen ze spelen.
Plezier is ook elke dag mijn streven in het onderwijs. Als ik op welke manier dan ook ervoor kan zorgen dat de kinderen geen problemen hebben met de leerstof, zullen zij plezier ervaren en gemotiveerd zijn om meer kennis op te doen.’ image_size=” image_width=” border=” border_width=” border_width_sync=’true’ border_color=” border_radius=” border_radius_sync=’true’ size-name=” av-medium-font-size-name=” av-small-font-size-name=” av-mini-font-size-name=” size-job=” av-medium-font-size-job=” av-small-font-size-job=” av-mini-font-size-job=” size-description=” av-medium-font-size-description=” av-small-font-size-description=” av-mini-font-size-description=” font_color=” custom_title=” custom_job=” custom_content=” custom_icon=” custom_icon_hover=” img_scrset=” lazy_loading=’disabled’ id=” custom_class=” template_class=” av_