fbpx

Karin Verheijen

“Ik heb jaren les gegeven in alle groepen van de basisschool. Daarnaast ben ik ook werkzaam geweest in andere beroepen. Maar het onderwijs is toch datgene waar mijn hart ligt.”

Door jarenlange ervaringen in het onderwijs en met het geven van individuele bijlessen, heb ik gezien dat veel kinderen buiten de boot vallen en meer aandacht behoeven dan er op dit moment gegeven kan worden. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor het kind. In onze bijlessen richten we ons op de behoefte van het kind, om zeker te maken dat het de stof volledig begrijpt en kan toepassen. Zo zal het zelfvertrouwen en plezier in het leren toenemen.

Peter van de Kuit

“Voordat ik begon met bijles geven, heb ik al veel gedaan: Ik ben onder andere meer dan 15 jaar actief geweest in marketing en sales, ik heb een klusbedrijf gehad en ben trainer geweest bij een management advies- en trainingsbureau. Ik zocht altijd wel naar iets wat me raakte, iets dat er echt toe doet, iets dat wat betekent voor anderen en voor de toekomst.”

Toen ik begon met bijles geven bij Karin Bijles Centrum had ik niet perse verwacht dat te vinden. Maar nadat ik regelmatig kippenvel kreeg wanneer een kind iets wel begreep wat hij/zij daarvoor niet begreep of wanneer een ouder me vertelde hoe goed het nu gaat, realiseerde ik me dat dit toch wel méér bij mij paste dan ik aanvankelijk verwachtte.

Omdat het me zo goed bevalt en ik het belangrijk vind dat meer kinderen deze vorderingen kunnen maken, ben ik me breder gaan inzetten voor Karin Bijles Centrum en voer ik nu ook managementfuncties uit.

Erica Witte

“Op de middelbare school had ik moeite met wiskunde. Ik wilde het vak het liefst zo snel mogelijk laten vallen, en de leraren juichten dit van harte toe. Wiskunde was toch niets voor meisjes. In mijn latere studies liep ik steeds weer tegen het probleem aan dat wiskunde een verplichte toelatingseis was. Dus ben ik maar weer eens van voren af aan begonnen met de wiskunde en wat bleek, ik vond het leuk en bleek er ook nog eens heel goed in te zijn.”

Maar het heeft me wel een aantal jaren gekost. Inmiddels is wiskunde een verplicht vak in het voortgezet onderwijs en worden meisjes meer gestimuleerd. Maar nog steeds zijn er meisjes en jongens die moeite hebben met het vak en hulp nodig hebben. Daar wil ik mij graag voor inzetten.

Ik heb jarenlang ervaring opgedaan met lesgeven, gewerkt in de re-integratie en inburgering. Naast wiskunde ben ik ook thuis in economie en bedrijfsadministratie, Nederlands en rekenen.

Zohar Paz

“Echte domheid bestaat niet, ontdekte ik. Iedereen kan het probleem vroeg of laat oplossen door in de problematiek te duiken en dit op te lossen. Mijn motivatie is om leerlingen meer zelfvertrouwen te geven door dieper in de stof te duiken en de kern van het probleem aan te pakken.”

In de tweede klas van de middelbare school leek het niet goed met mij te gaan. Ik mocht over naar HAVO 3, op voorwaarde dat ik een taak deed in de vakantie. Thom Koops heeft me hierbij geholpen. Daarna is het alleen maar beter met me gegaan. De manier waarop de mensen bij ‘Karin Bijles’ te werk gaan, sprak mij zo aan dat ik me zelf ben gaan verdiepen in deze methode.

Door de kern te vinden van hetgeen iemand niet begrijpt, de kern van de verwarring, kun je voor eens en altijd het problem oplossen. En dat heeft Thom bij mij gedaan met als resultaat dat ik daarna als een speer door mijn studie ging en HAVO 4 en 5 in één jaar gedaan heb. Daarna kon ik parttime als bijlesdocent aan de slag.

Thom Koops

“Zo’n 15 jaar geleden gaf ik mijn eerste bijles. Voor die tijd had ik verschillende trainingen gedaan om mensen te kunnen trainen/ opleiden. De eerste bijlessen die ik gaf waren vooral lessen in exacte vakken (wiskunde, natuurkunde en scheikunde). Maar langzaam maar zeker werd het aantal vakken waarin ik bijles gaf steeds groter.”


Als er iets was waar ik voor m’n gevoel niet genoeg van afwist, zorgde ik ervoor dat ik met behulp van de studiemethode die ik bij de leerlingen gebruikte de stof helemaal snapte.
Op die manier kon ik vaak aan zien komen wat de problemen waren, waarom een leerling iets niet snapte.
De talen kwamen erbij – grammatica en van daar was het een kleine stap om ook leerlingen in groep 8 te helpen.

In de jaren die volgden werd m’n betrokkenheid bij het basis-onderwijs steeds groter en stond ik een aantal jaren voor de klas in een combinatieklas van groep 3-5. Dit maakte de cirkel van het onderwijs voor mij helemaal rond; van de eerste stappen leren lezen en rekenen tot tekstverklaren en het oplossen van exacte formules.
In combinatie met de studiemethode zelf kan ik nu in principe iedereen helpen met wat ze
willen leren!?

Mariella Márquez Mendoza

“Het werk als bijlesdocent vind ik fantastisch. Het is heerlijk om kinderen te helpen om hun kennis en (taal- en reken)vaardigheden te ontwikkelen. Met het verbeteren van hun prestaties zie ik ook hun zelfvertrouwen en (leer)plezier toenemen. Wat kan een mens meer wensen dan daar aan bij te mogen dragen?”

Ruim twaalf jaar geleden ben ik voor de liefde van mijn leven vanuit mijn geboorteland Peru naar Nederland gekomen. Na een studie Rechten heb ik jarenlang als advocaat in Lima gewerkt. Al tijdens mijn inburgering ontdekte ik mijn passie voor de Nederlandse taal. Die passie is alleen maar groter geworden door mijn studie Taalwetenschap & Nederlandse taal en cultuur.”

In maart 2016 ben ik gestart als docent bij Karin bijles centrum. De afgelopen jaren heb ik de nodige ervaring opgedaan als taaldocent en mentor van brugklaskinderen bij verschillende vrijwilligersorganisaties en als (bijles)leraar Spaans.

Ingeborg Brouwers

“Van alles al gedaan en sinds een aantal jaren ben ik werkzaam in het basisonderwijs. Daar begeleid ik de leerlingen individueel o.a. met taal en rekenen en je ziet dat kinderen door deze begeleiding en oefening echt vooruitgaan.”

Dat is prachtig en geeft veel voldoening. Zodoende was de stap naar bijles geven een logische stap. Ik vind het leuk om kinderen te helpen en blije gezichten te zien als ze iets echt onder de knie krijgen. Begrip en het kunnen toepassen van de stof is waar we voor gaan bij Karin Bijles Centrum!

Rosalinde Stins

“Hoi, ik ben Rosalinde en werk al vanaf mijn 18e met kinderen. Toen begon ik bij de allerkleinsten, op een kinderdagverblijf. Na een paar jaar heb ik de overstap gemaakt naar het onderwijs”

Begonnen als onderwijsassistente, besloot ik na een tijdje om de PABO te gaan volgen. Nu werk ik parttime als juf. Dit doe ik met heel veel plezier, in zowel de onderbouw, als de bovenbouw. Naast mijn baan als onderwijzeres op de reguliere basisschool, geef ik ook bijles bij Karin Bijlescentrum. Kinderen bijles geven is het allerleukste dat er is!

Annelie Besuijen

“Plezier staat centraal!
Dat is mijn uitgangspunt bij alles wat ik doe, onderneem en aanpak. Als je plezier hebt in hetgeen wat je doet, kun je plezier uitstralen en er veel passie en tijd in steken zonder dat het moeite kost”

Na mijn sportopleiding heb ik veel ervaring opgedaan in het geven van sport- en spelactiviteiten en zwemlessen. Ik heb gemerkt dat als kinderen (ongeacht hun prestatie) plezier hebben in de activiteit, hun intrinsieke motivatie veel groter is om sneller en beter te worden in hetgeen ze spelen.

Plezier is ook elke dag mijn streven in het onderwijs. Als ik op welke manier dan ook ervoor kan zorgen dat de kinderen geen problemen hebben met de leerstof, zullen zij plezier ervaren en gemotiveerd zijn om meer kennis op te doen.

Iris van Veldhuizen

“Mijn naam is Iris. Naast mijn opleiding edelsmeden en cursus Italiaanse taal geef ik bijles bij Karin Bijles Centrum.

Toen ik op de basisschool het klassikaal onderwijs op een gegeven moment niet meer kon bijhouden, daalde mijn zelfvertrouwen en plezier in leren. Het gaf mij geen fijn gevoel.
Mede dankzij bijles, waar er op mijn behoeftes werd ingegaan, bloeide ik weer helemaal op en vond ik wat ooit zo stom was weer leuk op school!”

Ik vind het daarom bijzonder om nu zelf kinderen te mogen helpen en te begeleiden bij hun moeilijkheden met leren.
Nu kan ik hen laten ervaren dat iets leren en zelf kunnen toepassen een goed gevoel geeft.
Het zelfvertrouwen en de blije gezichten, geeft mij een trots gevoel!

Anne Kinn

“5 jaar terug kwam ik bij basisschool Onze Toekomst terecht.
Daardoor was de overstap naar Karin Bijles Centrum klein.
Ik werk al ruim 20 jaar met veel plezier met kinderen.”

Vanaf dag één vond ik het leuk om met de kinderen iets op te bouwen en het onderste naar boven te halen. Het blijft leuk om te zien hoe de kinderen elke week een stapje verder komen en zelfstandiger denken.
Mijn doel is om de kinderen sterk voor de toekomst te maken. Uiteindelijk zijn onze kinderen het kostbaarste wat we hebben.

Ik kan vanuit heel mijn hart zeggen dat ik het leukste vak van de wereld heb!

Ik woon met mijn man, zoon en hond op een woonboot in Amsterdam; elke dag geniet ik van de natuur op het water. Mijn hobby’s hebben alles met kunst en creativiteit te maken.

Ibtissam Ibnelkadi

“Ik haal vooral mijn voldoening uit de leerlingen die met een stijgende lijn verder gaan. Ook geef ik veel les aan leerlingen van de middelbare school. Door veel verschillende leerlingen te krijgen, is de diversiteit als bijles docente een geweldige baan voor mij.”

Mijn naam is Ibtissam. Ik ben onlangs afgestudeerd, en heb mijn bachelor Bouwkunde. Binnenkort ga ik verder met mijn master Architectuur aan de Technische Universiteit in Delft. Naast mijn studie geef ik bijles bij Karin Bijles Centrum. Ik ben hiervoor al begonnen met bijles geven op de middelbare school, hier was ik een hulp studente. Door mijn drukke bestaan met school, sporten en andere hobby’s, ben ik vooral ’s weekends te vinden bij Karin Bijles Centrum.

Ik geef inmiddels al langer dan een jaar bijles bij Karin Bijles Centrum. Dit doe ik met veel plezier. Het doet mij goed om te zien hoe leerlingen weer vol vertrouwen en kennis naar school toe gaan. Ik haal vooral mijn voldoening uit de leerlingen die met een stijgende lijn verder gaan. Ook geef ik veel les aan leerlingen van de middelbare school. Door veel verschillende leerlingen te krijgen, is de diversiteit als bijles docente een geweldige baan voor mij.

Henny van Buel

“Mijn hele leven staat in het teken van kinderen helpen; groot of klein – dat maakt niets uit!”

Hallo, ik ben Henny van Buel en heb veel plezier met de kinderen van Karin Bijles Centrum. Na de Pedagogische Academie ben ik terecht gekomen in het Speciaal Onderwijs. Na tien jaar bij deze kinderen met een geestelijke handicap kreeg ik zelf kinderen. Leuk om met je eigen kinderen op te groeien: zes jaar peuterspeelzaal gedraaid en zes jaar basisschool ervaring. Ik heb 25 jaar mijn eigen bijles centrum gehad in het zuiden van het land.
Daarnaast heb ik samen met mijn man een management trainingsbureau gehad. Geweldig, wanneer je iemand kunt helpen zijn doel te bereiken en hem deze weg met veel plezier kunt laten doorlopen!

Noah van der Kamp

“Ik vind het ontzettend leuk dat ik al zoveel verschillende hoeken (leerling op school, bijles leerling, promotiemedewerker en nu het bijhouden van de site)
van deze school/ bijles centrum mag meemaken.”

Hoi mijn naam is Noah van der Kamp en ik woon op een woonboot in de Amstel.
Sinds anderhalf jaar werk ik al voor Karin Bijles Centrum. Het schooljaar 2014/15 zat ik zelf ook op de basisschool Onze Toekomst, dit was een super succesvol jaar. Na een hele goede afsluiting van de basisschool wilde ik voor het voortgezet onderwijs nog een begeleiding hebben in vorm van bijles. Hier kan ik met alle vragen in verschillende vakken terecht.
Ondertussen begon ik eerst met het rondbrengen van promotiemateriaal zoals folders. Nu werk ik elke week met Peter samen om de website en Instagram op het nieuwste te houden. In mijn vrije tijd ben ik graag met mijn vrienden samen en luister ik naar muziek. Nog ben ik bezig om mijn school goed af te sluiten en dan met mijn opleiding architectuur te beginnen.

Els Teunissen

“Ik ben lang leerkracht en lang werkzaam geweest in het p.o. en daarna als r.t.’er.”

Mijn naam is El,. Ik ben lang leerkracht en lang werkzaam geweest in het p.o. en daarna als r.t.’er. Het leuke aan mijn werk is om met kinderen 1 op 1 te werken, omdat je goed naar de leerling kan kijken en aan kan sluiten, zodat risico’s genomen kunnen worden.
Dit gebeurt bij Karin heel gedegen en vind het ook leuk mijn bijdrage te leveren, naast mijn werk op een school.

Ada van Veldhuizen

“Dit is wat mij na aan het hart ligt: samen werken aan dat waar het kind behoefte aan heeft, zodat het zelfvertrouwen en het plezier in leren weer toeneemt.”

Mijn naam is Ada. Sinds 2005 ben ik niet alleen als ouder, maar ook als leerkracht betrokken bij het basisonderwijs. Op verschillende scholen en in alle groepen heb ik sindsdien les gegeven. De laatste 7 jaar was dat op basisschool Onze Toekomst, waar iedere leerling een eigen leerprogramma kreeg in kleine groepen. Dit is wat mij na aan het hart ligt: samen werken aan dat waar het kind behoefte aan heeft, zodat het zelfvertrouwen en het plezier in leren weer toeneemt. Bij Karin Bijles begeleid ik met veel plezier leerlingen van de basisschool en onderbouw middelbaar onderwijs.

Guido Kalmijn

“Voor mij is het een spel om die bekwaamheid weer boven tafel te krijgen en het kind het vertrouwen te geven dat hij het kan maken.”

Mijn naam is Guido Kalmijn en ik kom uit een onderwijzersfamilie. Mijn ouders, broer, grootouders, ooms en nichten hebben ook in het onderwijs gezeten.
Ik geloof niet dat kinderen te dom zijn om te leren. Wat ik wel zie, is dat in een grote klas de lessen soms iets te snel kunnen gaan en dat er dan geen tijd is voor individuele aandacht. Dan kan een klein misbegrip leiden tot een opeenstapeling van misbegrippen omdat de volgende les al “te moeilijk” lijkt. Als gevolg daarvan gaan de cijfers achteruit en kan dat ertoe leiden dat het kind denkt dat hij te dom.
Ik heb in de afgelopen jaren diverse leerlingen geholpen die op een bepaald punt achterop raakten en die achterstand in de klas niet meer konden inlopen. En met een beetje hulp en persoonlijke aandacht blijkt ineens hoeveel een kind in zijn mars heeft. Voor mij is het een spel om die bekwaamheid weer boven tafel te krijgen en het kind het vertrouwen te geven dat hij het kan maken. En dan te zien dat hij of zij wel naar zijn gewenste school of opleiding kan gaan.

Karin Peperstraete

“Het is voor mij ieder keer weer kikken als iemand opeens iets begrijpt wat voor hem eerst iets onbegrijpelijks was.”

Hallo, ik ben Karin Peperstraete en heb voor over 30 jaar trainingen gegeven in bedrijven maar ook privé aan volwassenen en kinderen. Toen ik 20 jaar geleden begon met communicatie seminars aan kinderen te geven had ik het te pakken. Sindsdien heb ik succesvol kinderen kunnen helpen met verschillende trainingen of ook specifiekere situaties helpen aanpakken.

Veel medewerkers hebben moeite of minder plezier aan hun werk omdat vaak begrip mist om van een functie iets leuks te maken. Hetzelfde geld voor kinderen die vaak een hekel aan een vak hebben omdat ze iets niet goed begrijpen. Leren en presteren is fun en kweekt vertrouwen en trots. Het is voor mij ieder keer weer kikken als iemand opeens iets begrijpt wat voor hem eerst iets onbegrijpelijks was. Voor mij is het geweldig om een kind een AHA moment te kunnen geven. Op Karin’s Bijles Centrum heb ik dus een super tijd en kan dus ook niet wachten om met Karin een vestiging in Almere op te zetten.

Faiza Oakki

“Als bijlesdocent vind ik het geweldig om mee te maken hoe kinderen zich ontwikkelen.”

Hoi, mijn naam is Faiza Oakki. Altijd al wist ik dat ik met kinderen wilde werken. Het was dan ook geen verrassing dat ik pedagogiek ging studeren. Als bijlesdocent vind ik het geweldig om mee te maken hoe kinderen zich ontwikkelen. Het geeft mij een voldaan gevoel als leerlingen kunnen leren in de bijles. Hiernaast leer ik ook van de kinderen.

Diversiteit van kinderen vind ik van belang. Ieder kind is uniek, mag er zijn en heeft talenten. Ik probeer zoveel mogelijk aan te sluiten bij de niveaus van de kinderen. Aandacht voor ieder kind is voor mij van belang; de pedagogische relatie doet ertoe!

Openingsdagen- en tijden

In de schoolvakanties zijn wij ook open!

Openingsdagen- en tijden kunnen per locatie
verschillen:
maandag: 14:00 – 21:00
dinsdag: 14:00 – 21:00
woensdag: 12:00 – 21:00
donderdag: 14:00 – 21:00
vrijdag 14:00 – 21:00
zaterdag: 09:30 – 18:30
zondag: 09:30 – 18:30
Groepslessen in Amsterdam Oost:
Dinsdag: 17:00 – 19:00
woensdag: 13:00 – 17:00
donderdag: 17:00 – 19:00
vrijdag: 15:00 – 18:00
zaterdag: 09:30 – 12:30
13:00 – 16:00
© Copyright - Karin Bijles Centrum